Rokua Geoparkin alueella tehdään tiivistä yhteistyötä yhteismarkkinoinnin keinoin, jotta kansainvälisestikin ainutlaatuinen alueemme ja paikalliset palvelut saavat ansaitsemansa näkyvyyden. Yhteismarkkinointimme tavoitteena on vahvistaa Rokua Geoparkin brändiä, kasvattaa tunnettuuttamme sekä lisätä palvelujen kysyntää alueella.
Tarjoamme Rokua Geoparkin toimintaympäristössä palveluja tuottaville yrityksille neljää erilaista yhteismarkkinoinnin kumppanuutta, jotka mahdollistavat muun muassa yrityksesi näkyvyyden useissa kanavissamme, alueellisen verkkokauppa-alustamme hyödyntämisen sekä yhteismarkkinointikampanjoihin osallistumisen. Kumppanit osallistuvat yhteismarkkinoinnin suunnitteluun, budjetointiin ja toteutukseen.
Matkailun vaikutus näkyy majoitus-, ravitsemis- ja ohjelmapalvelualojen lisäksi muun muassa vähittäiskaupan, liikenteen ja ruuantuotannon aloilla. Kumppaneiksi voivat siis liittyä monien eri alojen yrityksiä kasvattamaan yhteistä markkinointipottia alueemme näkyvyyden lisäämiseksi.
Tutustu ja hae Rokua Geopark -yrittäjyyttä ja yhteismarkkinoinnin kumppanuutta
Rokua Geopark on myös yksi Pohjolan rengastien kohteista. Pohjolan rengastie on Oulun seudun matkailullinen brändi, jonka markkinoinnista vastaa Oulun Matkailu Oy.
Lue lisää Pohjolan rengastiestä.
GEOfood – paikallisen ruuan merkki Geopark-alueilla
Ruokapalveluja tuottavat Rokua Geopark -yritykset voivat hakea oikeutta käyttää kansainvälistä GEOfood-merkkiä, joka kertoo ruoan olevan pääsääntöisesti kasvatettu ja valmistettu ainutlaatuisella UNESCOn Global Geopark -alueella. GEOfood voi olla esimerkiksi alueella kasvatettu ruoka-aine tai ravintolan ruoka-annos tai menu.
Kysy lisätietoja Geofoodista
Kannattajajäsenyys
Rokua Geoparkin toimintaa voi tukea myös toimimalla kannattajajäsenenä 50 euron vuosimaksulla. Kannattajajäsenyysmaksut menevät osaksi yhteismarkkinointibudjettia, jolla edistetään Rokua Geopark -alueen näkyvyyttä.
Verkostomme kannattajajäsenet 2023:
Tervareitti
Vaalan Vesi ja Lämpö Oy